• Anasayfa | • Yazarlar | • Matbaa Hizmetleri | • İletişim | • Künye | • Resmi İlanlar | • Giriş Sayfam Yap | • Sık Kullanılanlara Ekle | Arşiv | RSS
» ŞİFALI SU HAYALLERİ YIKTI
28 Ekim 2012 Pazar 18:03
12
14
16
18

Yaklaşık 1 ay önce "Şifayı suda arıyorlar" başlığıyla Kavaklı ve Hasandere köyleri arasında bulunan sudan, şifa bulmak için vatandaşların akın ettiğini gündeme getirmiştik. Çağımızın hastalığı olan şekere iyi geldiği söylenen "Şeker su"dan almak için il dışından dahi vatandaşların geldiğini duyurmuştuk. Uzun kuyrukların oluştuğu su başında vatandaşlar saatlerce bekleyerek bidonlarını şifalı olduğu söylenen su ile doldurduğuna tanıklık etmiştik.

Daha önceden suyu kullanan şeker hastaları, suyun şekeri düşürerek dengelediği yönünde tespitlerini gazetemize anlatmışlar. Yaklaşık 1 aydır "Şeker Su"dan kullandığını ifade eden bir bayan, suyun şekerinin dengelendiğini ve hastalığına iyi geldiğini söylemişti. Diğer yandan Su için "Bu su bizler için bir umut, inşallah şifa olur." diyen vatandaşlar su ile ilgili yetkili mercilerin bir inceleme yapmasını ve vatandaşları bu konuda aydınlatmalarını istemişlerdi.

Gelinen süreçte şifalı olduğu söylenen sudan aldığımız numuneyi incelenmesi üzere Bilecik Valiliği İl Halk Sağlığı Müdürlüğü'ne gönderdik. İl Halk Sağlığı Laboratuvarı'na gönderdiğimiz numuneye gelen cevap ise hayalleri yıktı. Suda yapılan analizler sonucu suyun içilemez olduğu rapor edildi. İl Halk Sağlığı Laboratuvarı'nın raporuna göre Kavaklı Köyü Yolu Üzeri Kaynak Suyu'nun "Koliform Bakteri" taşıdığı tespit edildi. Suyun taşıdığı "Koliform Bakteri" bulgusundan dolayı suyun kesinlikle içme suyu olarak kullanılamayacağı belirtildi. İl Halk Sağlığı Laboratuvarı'nda suyun şeker hastalığına iyi gelip gelmeyeceğinin ise tespit edilemeyeceği ifade edildi. Suyun şeker hastalığında faydalı olup, olmadığı yönünde yapılan bir incelemenin ardından olumlu çıkması halinde şeker hastalığına iyi gelse bile ilerleyen dönemlerde taşıdığı bakteriden ötürü başka hastalıklara yol açabileceği kaydedildi.


  Yorumlar

1 şeker hastası 24/11/2013 03:09
ben faydasını gördüm 1 yıldır derdimden kurtuldum yalan diyenler demek kullanmamışlar

2 kavaklılı 10/08/2013 18:11
eğer su bakteri taşıyor die kesin rapor var madem neden sağlık bakanlığı gelip el koymuyor bu zararlı diye açıklama yapanlar su şirketlerine promosyon sağlayan bikaç çapurcudur. senelerdir bu sudan kullanıyorlar kimsede bi hastalık çıkmadı şimdimi bakteri taşımaya başladı bu su

3 sami bayram 09/08/2013 13:25
arkadaş işe yarayan bişey olduğu zaman bu insanlar neden her yere çomak sokuyor ki madem okadar sağlıksız neden dezenfekte edipte insanlara yararlı hale getirilmiyor bu kadar saçmalık ancak bizim insanımızda oluyor şifayı bulanlar var umarım herkesin derdine derman olur

4 savaş yıldız 03/08/2013 16:48
ben bizzat kavaklı köyündenim senelerce kaldım o köyde ve böyle bir hikayeyi ilk defa duyuyorum bu köydeki akrabalarım ne kadar uyanık aclıktan şimdide suyumu bahane ediyorlar yok öyle bişey hemşerim

5 HAMİT BOZKURT 19/12/2012 20:22
bir ayı aşkındır bu sudan içiyorum şeker haplarını bıraktım önce bende inananamadım teyzem şekerhastasıydı ve diaformin 1000 mg içtiği halde gece şekeri 420 lerde seyrediyordu şu anda 87 lerde bende ilacı bıraktım 105 şeker deyim ayrıca İKİ HASTALIĞIM ŞİFA BULDU BASUR KANAMMAM VARI DURDU ŞÜKÜR BİR AYDIR AYAK PARMAK TIRNAKLARIMI KESEMİYORDUM O KADAR ŞEKİLSİZDİLER ŞU ANDA RAHATÇA KESEBİLİYORUM ŞİŞKİNLİK VE GAZ ŞİKAYETİMDE GİTTİ YALANIM YOK BU İŞTE KAZANCIM YOK AMA GERÇEK BEN ŞİFA BULDUM VE İÇMEYE DEVAM EDİYORUM


ESKDEN BENİM KÖYÜMÜN ÇEŞMESİNDEDE BAKTERİ VARDI AMA KİMSEYE BİŞEY OLMUYODU KLORDAN DAHAMI KÖTÜ VUCUDUN BAKTERİYEDE İHTİYACI VAR

6 pazaryerili 11/11/2012 23:32
biz de bayramın üçüncü günü bu suya gittik. ikindi vaktiydi. 4 araba yanaşmış su dolduruyordu. biz de 40 litre civarı su aldık. içtiğinin ertesi günü tansiyonun düzeldiğini söyledi. bu haber üzerine sukullanımını kesti. bazıları aldıkları suyu döktü. benim duyumum su Arpadere arazisinden gelirken dereden geçiyor. su hava yapınca dere suyu karışıyor olabilir dendi. esas netice çıksın. su şirketleri mi işe çomak soktu anlayalım.

7 Hüseyin Güler 09/11/2012 15:03
adı geçen yerdeki su dan oğlumun bir cm.büyüklüğündeki taşı onbeş gün içersinde kum haline getirerek dökmesine neden oldu.

8 ahmet öztürk 03/11/2012 01:44
kavaklı köyün ten ahmet öztürk icilmez raporu verenler bakteri ürediyo diyenler ben busuyu beş yıldan bugünekadar devanlıbusuyu iciyorum ailecek hic başkasu icmeden bana tahlil yapın ben itta ediyorum cok salıklıyım bilecik kavaklı köyü ahmet öztürk

9 şeker hastası 28/10/2012 18:17
suda çıkan bu bakteri yok edilip şeker hastalığına iyi geliyorsa kullansak yinede risk taşır mı. İyi geliyormu diye Sağlık Bakanlığından araştırılması talebinde bulunmak istiyorum. Yetkililerden daha detaylı bir açıklama bekliyoruz.