112 ACİL’E GELEN ÇAĞRILARIN YÜZDE 75’İ ASILSIZ
İl Sağlık Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 75’inin asılsız olduğu bildirildi. Vatandaşların konuyla ilgili daha sağduyulu davranmaları istendi.
İl Sağlık Müdürlüğü, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin hizmetlerine ilişkin bazı rakamsal verileri kamuoyu ile paylaştı. Verilen bilgiler oldukça ürkütücü bir tabloyu ortaya çıkardı. Buna göre, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 75’inin asılsız olduğu belirtildi.
İl Sağlık Müdürlüğü’nün konuya ilişkin açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Bilecik'te 16 adet 112 istasyonu ve 30 ambulans ile acil 112 sağlık hizmetleri sunulmaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezine günlük ortalama 450 çağrıya cevap verilmektedir. Merkeze yapılan günlük çağrılan yüzde 75'ni oluşturan 340 çağrı asılsız çağrılardan oluşmaktadır. Tüm yıla bakıldığında aylık 13.500 çağrının 10.100'ü, yıllık ise 164.000 çağrının 123.000'ni asılsız çağrılar oluşturmaktadır.
Rakamlardan da anlaşılacağı gibi, bu kadar yüksek oranda asılsız çağrı yapılması 112 Acil Komuta Merkezinin gereksiz meşgul edilmesine ve ihtiyacı olan hastalara sunulacak hizmetin gecikmesine sebep olmaktadır.
Sağlık hizmetinin, özelliklede Acil 112 hizmetinin geciktirilemez, bir hizmet olduğu düşünüldüğünde halkı bu konuda daha sağduyulu olmaya davet ediyoruz.”
Kaynak:Ahmet MEŞE
Bu haber toplam 1863 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.