Google Ads ile İnternet Reklamcılığının Gücüne Sahip Olun

Google Ads ile İnternet Reklamcılığının Gücüne Sahip Olun

Ticaret yapmanın yapı taşlarından birinin reklam yapmak olduğu değiştirilmez bir gerçektir. Ticaret ne kadar şekil değiştirirse değiştirsin, o şekilde uygun bir reklamcılık yönetimi mutlaka bulunmaktadır.

Ticaret yapmanın yapı taşlarından birinin reklam yapmak olduğu değiştirilmez bir gerçektir. Ticaret ne kadar şekil değiştirirse değiştirsin, o şekilde uygun bir reklamcılık yönetimi mutlaka bulunmaktadır. Dijital dünyadaki hızlı gelişim ile birlikte e-ticaret içinde yeni reklamcılık türlerini geliştirilmeye başlamaktadır. Birçok konuda öncü olan Google, internet reklamcılığı içinde Google Ads ile etkili çözümler sunmaktadır.

Google Ads Nedir?

Google Ads, Google ile ulaşılabilen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir hizmettir. Birçok arama motoru bu hizmeti sunsa da Google’ın Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-ticaret siteleri için daha önemli hal getirmektedir.

Kullanıcı kişiler, gidecekleri yerleri, alacakları ürünleri ve belirli konularda ne yapmaları gerektiğini Google’da aratmaktadır. Google Ads ile verilen reklamlar, reklamı veren sitenin hizmet ve ürünlerini alakalı aramalarda ya da konumlarda gösterilmesini sağlamaktadır. Hem mobil hem de masaüstünde kullanılması mümkün ola bu hizmet sayesinde internet sitenize ziyaretçi çekebilir, satışlarınızı arttırabilir ve potansiyel müşteriler ile iletişim kurabilirsiniz.

Reklam performansının kolay ölçülebilir olması nedeniyle de e-ticaret sitelerine cazip gelen Google reklamları, verdiğiniz reklamlar ile ne gibi etkiler yarattığınızı da size göstermektedir. ROAS metriği hesabı yapılan bu sistemde, elde ettiğiniz kazancın reklam maliyetine olan oranına bakabilir ve gelecekteki reklam stratejilerinizi daha güçlü hale getirebilirsiniz.

Google Ads Nasıl Çalışır?

Google Ads, arama motorunda bir kullanıcı arama yaptığında platformun reklam veren havuzundan o sorguyu geçirerek bir açık arttırma yapılıp yapılmayacağına karar vermektedir. Google, bu açık arttırma prensibi ile iş yapmaktadır. Yani Google, kullanıcının arama sorgusu ile ilgili olduğuna karar verdiği anahtar kelime için çok sayıda reklam içeriyorsa, otomatik olarak bu açık arttırma aktifleşmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken yer, anahtar kelime sorgularıdır.

Reklam veren kişiler arama sorguları için değil, anahtar kelimeler için teklif vermektedir. İşletmeler ne kadar harcama yapmak istediğine karar verir ve daha sonra reklamlar ile ilgili tıklama sonrası açılış sayfaları ile eşleştirilen anahtar kelime grupları oluşturma ön görüsünü de böylece elde ederler.

Google Ads Avantajları Nelerdir?

Google Ads reklamlarının nasıl kullanılacağını iyi biliyorsanız size birçok avantajı olacaktır. Google Ads reklam verme sayesinde işletmeler, çevrimiçi reklamcılığa hızlı bir şekilde başlayabilmektedir. Ayrıca kampanyalarınızı kontrol edebilir, başlatabilir ya da duraklatabilirsiniz.

Firmalar için Google Ads, öne çıkmanın en iyi yoludur. Google Ads faydaları ile ilgili bir sıralama yapacak olursak;

  1. İlgili kullanıcılara kolayca ulaşabilirsiniz. Özellikle ilgili bir ürün arayan kullanıcılara arama motoru reklamcılığı ile ulaşabilmektedir,
  2. Aşılmaması gereken maksimum bütçe belirlenir. Bütçe tükenirse reklam artık yerleştirilmeyecektir. Buda bütçe aşımını engelleyecektir.
  3. Yerleştirilmiş reklamların performansına ilişkin kapsamlı raporlar, analiz ve optimizasyon için iyi bir temel sağlamaktadır.

Google Ads Reklam Modelleri Nelerdir?

Google Ads, standart bir görsel ya da metin ile reklam vermenin çok daha ötesinde bir hizmet sağlamaktadır. Sunduğu reklam modelleri ile her sektörden kullanıcının genel ya da spesifik bir hedef kitleye, doğru ses, görüntü ve metinle ulaşılmasını sağlar. Google reklam ajansı ile yapabileceğiniz reklam modellerinden bahsedecek olursak;

Alışveriş Reklamları

Google alışveriş reklamları, e-ticaret işletmenizdeki hizmet ve ürünleri, arama motorunun alışveriş sekmesi aracılığı ile potansiyel müşterilere yayın eden bir servistir. Bu reklam modeli için Google Merchant Center hesabı açmanız gerekir.

Arama Ağı Reklamları

Arama ağı reklamları, belirlenen anahtar kelimeler ile yapılan aramalarda, e-ticaret sitenizi ilk sıralarda göstermektedir. Metin temelli bu reklamları internet siteleri sık sık kullanmaktadır.

Yeniden Pazarlama Reklamları

Yeniden pazarlama reklamları, marka bilinirliğini arttıran ve geçmişteki kullanıcılara hizmet ya da ürün hatırlatmaktadır. Bu reklam modeli sayesinde e-ticaret sitenizle daha önceden etkileşimde bulunan kullanıcılara ulaşım sağlayabilirsiniz. Reklamlarınız iş ortağı internet sitelerinde ya da Google’da geçmişteki kullanıcılarınız karşısına çıkmaktadır.

Görüntülü Reklam Ağı

Adından da anlaşılacağı gibi üzeri görsel temelli reklam kampanyalarını kapsayan görüntülü reklam ağı modeli, doğru hedef kitleyi bulmak için oldukça etkili bir yöntemdir. Görüntülü reklamlar internet sitelerinde, YouTube’da, Gmail’de ve mobil uygulamalarda kullanıcı kişilere gösterilmektedir. Kısacası Google adwords reklam verme, işletmeler için oldukça faydalıdır.

Kaynak:Haber Kaynağı

Bu haber toplam 42 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.