MECLİS İZİN VERMEDİ!
İl Genel Meclisi Eylül ayı ikinci birleşimini gerçekleştirdi. İl Genel Meclisi toplantı salonunda 6 Eylül Çarşamba günü saat:10:00'da yapılan birleşimde tek gündem maddesi görüşüldü.
Birleşimde DSİ tarafından yapılan Bilecik-İnhisar-Çaltı Sulama göleti boru hattı ile İl Özel İdaresince yapılan yol çalışmasının çakışması üzerine sulama göleti ana boru hattının yoldan geçirilmesi talebi ele alındı.
Konuyla ilgili Yol ve Ulaşım Hizmetleri Müdürü Ozan Bakkal meclis üyelerine bilgi verdi. Müdür Bakkal, sulama boru hattının yoldan geçirilmesiyle ciddi bir olumsuzluk ve maliyet doğuracağını ifade ederek önerilerinin ise boru hattının başka bir yerden geçirilmesi gerektiğini söyledi. Bakkal şunları dile getirdi: "DSİ Çaltı göletinden Tuzaklı ve devamında Hamitabat tarafına doğru su dağıtım hattı projesi hazırlamışlar. Proje bize ulaştığında bizim asfaltlama alt yapımız hazırlanmıştı. DSİ'nin bu projesinden haberdar değildik. Hazırlamış oldukları projede teknik ekipler genelde en pratik güzergahtan geçirmeyi hedefliyorlar. Onlar da zannediyorum o şekilde hazırlamışlar. Ancak yolun kenarından geçirilebilecek bir fiziki yapı yok. Boruların da bize teorik olarak söyledikleri 80 cm'lik bir boru. Çelik boru olacak. Bu borunun genişliği ve kazılacak yerle beraber yolun yarısından çoğu gidecektir. Hem asfalt hemde asfalt yapısı yol kullanılamaz hale gelecektir. 2 bin 100 metrelik bir mesafe. O yüzden bizim önerimiz başka bir hattan geçirmeleri. Yarın bu boruda patlak bakım onarım olduğu zaman tamamen yolun altında kalmış olacak. Hem yok hem hat üst üste bir maliyet oluşturacaktır diye değerlendirdik.
6,5 metrelik yol platformumuz var orada. Bu yolun yaklaşık 1,5 metresi kazılacak. Çelik boru döşeyecekler. Tekrar bunu kapatacaklar. Tabi bu kazma esnasında yapılan bütün bu asfalt alınıp yan tarafına konulacak. O da yaklaşık 1,5 metrelik yer kaplayacak orada. Yaklaşık 3,5 metrelik bir alana zarar verecek. Yani 2 bin 100 metrelik yolun kullanım imkanı kalmayacak. Ancak tek araçlık bir geçiş kalabilir orada. Tekrardan altyapısının ve asfaltının yapılması gerekecek. 2 bin 100 metrelik bir yol maliyeti doğruacaktır. Daha sonrasında bunlar yapıldığında da o boru oradan geçirildiğinde herhangi bir bakımda onarımda hem yol hem boru hattı zarar görecektir.
Biz yazımızda arz ettik. Borunun geçirilmesi mevcut yolumuzu ve daha sonrasında bakım onarım ihtiyaçlarında yolun bozulmasına ve kullanılamaz hale gelmesine hatta kapanmasına yol açabilecektir. Geçirilirse ciddi bir olumsuzluk ve maliyet doğuracaktır. Takdir meclisimizin" dedi.
Bakkal'ın açıklamalarına paralel olarak meclis üyeleri de ana boru hattının yoldan geçirilmesinin uygun olmadığını ve başka bir güzergahtan boruların geçirilmesini kaydettiler. Karşılıklı görüş alışverişlerinin ardından meclis üyeleri sulama borularının yoldan geçirilmemesini oy birliği ile kabul etti.
Kaynak:Sinan ÖNCE
Bu haber toplam 2306 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.