Mv. Yağcı devreye girdi
AK Parti Milletvekili Selim Yağcı, Bilecik’in 3’üncü teşvik bölgesinden çıkarılarak 2’nci bölgeye alınmasının meydana getirdiği dezavantajları ortadan kaldırmak için girişimlerde bulunduğunu bildirdi.
AK Parti Milletvekili Selim Yağcı, Bilecik’in 3’üncü teşvik bölgesinden çıkarılarak 2’nci bölgeye alınmasının meydana getirdiği dezavantajları ortadan kaldırmak için girişimlerde bulunduğunu bildirdi.
Mv. Selim Yağcı, bahse konu değişikliğin mermer ve seramik sektörlerinde kayıplara neden olduğunu belirterek, “En azından sektörel bazda bize yatırım yapan sanayicimizi ezdirmeyelim diye girişimlerde bulunduk. Gerekli müdahaleleri yapıyoruz. Kalkınma ajansına kendimizi savunmak için raporlar hazırlattık, ticaret ve sanayi odamız gerekli çalışmaları yapıyor. Devlet kademesinde sanayicimizin hakkını aramak için hep birlikte uğraşıyoruz” ifadelerini kullandı.
Teşvik bölgesindeki değişikliğe rağmen Bilecik’in halen yatırım cazibesini koruduğunu aktaran Mv. Selim Yağcı, yaklaşık 15 sanayicinin Bilecik’e yatırım yapmayı planladığını ifade etti. Mv. Yağcı, şöyle devam etti:
“3’üncü sanayi bölgemizi değerlendirmek istiyorlar. Alt yapı hazır olsa sanayici hemen alım noktasına geçecek. Çünkü, Bilecik’in durumu ve konumu kendisini aslında teşvik kapsamına aşıyor. Geçtiğimiz günlerde sayın Cumhurbaşkanımıza da arzettim, bakanımız ve bakan yardımcımızla da görüşmelerimiz oldu” diye konuştu.
Katıldığı Basın Masası programında, Bilecik’e bağlantı yolu ile Yenişehir yolu çalışmaları hakkında bilgiler veren Mv. Yağcı, şunları kaydetti:
“Bilecik, İstanbul’un Anadolu’ya bağlanışı noktasında çok önemli bir görev yapıyor. Bu görevi yaparken Bilecik’imize girişler noktasında istediğimiz gibi bir girişi olmadı. Birçok yerde ifade ettiğim gibi bizim girişlerimiz gecekondu gibi oldu. Bu konu ile ilgili Belediye Başkanlığım dönemimde çok uğraştık. Projemiz otogarın olduğu yerden kavşak yaparak hızlı tren garını geçip Bilecik’e gelecek bir yol üzerinde çalışmalar yaptık ama çok badireler geçirdi anlatsam bir günümüzü alır.
Hızlı tren geçmeden o yolu yapmamız daha idealdi ve benim Belediye Başkanlığı formasyonum o işe yetmedi. Gayret gösterdik, çaba gösterdik ama maalesef oluşmadı. Şu anda Söğüt kavşağında kayma oluyor, Söğüt’ten gelen yolu iç yola getirip, oradan Bilecik’e kavşakla birlikte getirip hatta trenin olduğu yerden bir ayrımla Bursa yoluna bağlanması hedefleniyordu. O dönemlerde viyadüğe filan çok büyük bir ölçekte gerek yoktu. Hızlı tren yapıldıktan sonra yapılan hesaplamalarda 600 metre viyadük yapılması gerekiyor. Şu anki ortamlarda ekonomik şartlarda öyle viyadüklü bir yol yok. Mevcut şehrin girişi bu şekilde olmaz buna ilişkin olarak B planına geçildi.
B planımız; yapmaya çalıştığımız mevcut kavşağı büyütmek. Çünkü bizim kavşağımız bir köprüden girilerek, trafik güvenliği açısından tehlikeli, şehrin itibarı açısından hoş değil. Giriş yeri çok belirsiz bir alanda, orayı geçtiğinizde Bilecik’e yeni gelen bir insan Bilecik girişini kaçırdığında 18 kilometre gidecek ve Vezirhan’ın oradan dönüş yapmak durumunda kalacak. Onun için milletvekili olduğum günden itibaren bunu yapma noktasında hemen yatırım programına aldırdık. 2021 yılının sonuna gelindiğinde kavşağı bitireceğiz, kavşağa yaklaşan Bilecik’e geldiğini hissedecek.
Yenişehir yoluyla ilgili görünen bir aksilik yok. Ödenek sıkıntısı yok, müteahhitin temposu iyi, çalışmalar sürüyor. Bize verilen bilgi bu yolun asfaltlanacak seviyeye geleceği. Ancak yolun tamamlanmasıyla birlikte şehir içi trafiğinde de bir dizi yoğunluk oluşacak. Biz şehir trafiğinin gelecekte artmaması, daha rahat olması açısından Bilecik Merkez geçişlerinin, bu konuda 2014 seçimlerinde 2 tane çevre yolu alternatifi koyduk. Birincisi, bu hastanenin önüne gelen kavşaktan 2. Organize sanayi bölgesinin içerisinde mevcut otogarın olduğu yere inişin gerçekleşmesi ki bu iniş eğimi çok fazla olması noktasında kara yollarıyla çok mutabık kalmadığımız ve viyadüklerle geçilmesi gereken bir iniş. Ama o olursa Bilecik’in merkezi Bozüyük’ün kavşağı gibi olur. Karayolları oradan yapılacak bağlantı yolunun Vezirhan’a giderek bir kaç yeri kısaltarak, daha az eğimle yapmayı arzu ediyor. Ona ilişkin çalışmaları ve raporları var. Bu konu için yetkililerle görüşme içerisindeyiz.
İkinci alternatif olarak Dereşemsettin’in oradan bizim Beşiktaş ve Ertuğrul Gazi Mahallesi açısından çok ciddi bir avantaj sağlayacak, oradan geçirip yine bu kavşağı yaptığımız Küplü çıkışına olabilecek bir noktaya oradan bir alternatifimiz var. Yani sanayi bağlantısı, çünkü şehir biraz geride kalıyor. Eskişehir istikametine, Ankara istikametine gidecekler oradan şehri görmeden geçiş olacağından dolayı, ama yine de şehir trafiği olmayacak.
Karayolları çalışmalarında Vezirhan tarafını daha çok arzu ediyor gibi görünüyor.”
Kaynak:Ahmet Meşe
Bu haber toplam 6707 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.