Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı Ahmet Selöz, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı birinci döneminin sona ermesinin ardından açıklamalarda bulundu.
Ahmet Selöz, yaptığı yazılı açıklamada, eğitim camiasının sorunlarından bahsederek, “Köklü sorunlara gerçekçi çözümler gerekiyor” dedi.
Selöz, 12 başlık altında taleplerini sıralarken, yarıyıl tatilinin eğitim yöneticileri için sorunlara odaklanıp çözüm üretme dönemi olması gerektiğini ifade etti.
Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı Ahmet Selöz, konuyla ilgili açıklamasında, şunları kaydetti:
“2019-2020 eğitim-öğretim yılının birinci kanaat dönemi, geleceğe yönelik çizilen hedeflerin uzağında, eğitim çalışanlarının sorunlarının çözümünün yeni döneme devredilmesiyle, köklü sorunlara kalıcı çözümler getirecek adımların beklentisiyle sona ermiş bulunmaktadır.
Üç yıllık hizmet süresini tamamlayan sözleşmeli öğretmenlere yer değişikliği hakkı tanınması, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun taslağının hazırlanması, öğretmen atama ve yer değiştirme süreçlerine ilişkin bir çalıştay yapılması gibi bazı adımların dışında beklentileri karşılayacak bir iş ve işlem hayata geçirilmemiştir.
Sözleşmeli öğretmenlerin kadro ve eşit haklar beklentisinin karşılanmaması, 3600 ek gösterge artışı sözünün gereğinin yerine getirilmemesi, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile ilgili belirsizlik, öğretmen atama ve yer değiştirme süreçlerine ilişkin bir sistemin oluşturulmaması, unvan değişikliği sınavları konusunda somut bir girişimde bulunulmaması gibi pek çok sorun çözüm bekliyor.
Bunların yanı sıra, ücretli öğretmenlik garabeti, yer değişikliği sürecinde karşılanmayan talepler, öğretmene karşı giderek artan şiddete karşı etkin ve caydırıcı bir adım atılmaması, öğretmen açığı, erkek kamu görevlilerine dayatılan darbe ürünü kılık ve kıyafet yönetmeliği, ek ders esaslarındaki eşitsizlik, ders ücretlerindeki adaletsizlik, okulların bütçe sorunu, eğitimin denetim ve rehberlik ayağının ihmal edilmesi gibi konularda beklentileri karşılayan adımlar hâlâ atılmış değildir. Bu vesileyle taleplerimizi ilgililerle bir kez daha paylaşıyoruz:
1- Mesleğin itibarını artıracak, öğretmenlerin haklarını geliştirecek kanun ivedilikle çıkarılmalıdır.
2- Sözleşmeli öğretmenlikten vazgeçilmeli, istihdam modeli kadrolu olmalıdır.
3- 3600 ek gösterge konusundaki haklı beklenti küskünlüğe dönüşmeden sözün gereği yerine getirilmelidir.
4- 2023 Eğitim Vizyonu rafta, hedefler askıda kalmamalıdır.
5- Şiddete başvurmanın bedelinin ağır olduğu yasal bir düzenleme yapılmalıdır.
6- Eğitim kurumu yöneticiliği kariyer mesleğine dönüştürülmeli, her olumsuzluğun faturası yöneticiye çıkarılmamalıdır.
7- Öğretmenlerimizin motivasyonunu daha da artıracak bir kariyer sistemi oluşturulmalıdır.
8- Öğretmenlerin yer değişikliği işlemlerinde mağduriyeti önleyecek adil bir süreç işletilmelidir.
9- Eğitimin kalitesi için ter döken memur ve hizmetli çalışanlarımızın özlük hakları iyileştirilmelidir.
10- Unvan değişikliği sınavı bir an önce yapılmalıdır.
11- Darbecilerin izleri tamamen silinmeli, darbe ürünü kılık ve kıyafet yönetmeliği değiştirilmelidir.
12- Öğrencilerimiz sınav baskısından kurtarılmalı Öğretimle birlikte Eğitime de odaklanılmalı, öğretmenlerimiz Ekders/ücret adaletsizliğinden kurtarılmalı atanmış öğretmen değil adanmış öğretmen misyonuna tekrar kavuşturulmalı, yöneticilerimiz inceleme/soruşturma, vergi/ödeme memurluğu, bütçe baskısı gibi eğitim dışı tüm uğraşlardan kurtarılmalıdır.
Yarıyıl, eğitim yöneticileri için sorunlara odaklanıp çözümler üretme dönemi olmalıdır.
Eğitim-Bir-Sen olarak, birinci kanaat döneminin öğrencilerimiz için aktif bir dinlenme dönemi olmasını temenni ediyor, geleceğimize verdikleri emeklerden dolayı eğitim çalışanlarımıza teşekkür ediyoruz.”
--bilecik haber--