İNSAF BUNUN NERESİNDE?

ŞADİ ERDAL

Geçen hafta bu sahifede “Bu sorumsuzluğa hesap soracak makam arıyorum” başlıklı yazıma Sayın Valimizin talimatı ile il genel sekreteri Sayın Halis Nalbant sözlü olarak cevap verdi.

 

Önce geçen haftaki yazının konusunu özet olarak aktarayım.

 

5 Mart 2009 tarihinde toplanan İl Genel Meclisi, İl Sağlık Müdürlüğü’nün aciliyetine binaen 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde kullanılmak üzere ambulans alınmasını isteğini yerinde bulan meclis, Köydes projesinden artan 150 bin TL parayı ambulans alınması için ayırır. Aradan 9 ayı aşkın zaman geçmesine rağmen ambulans alınmaz.

 

Şimdi ben size İl Genel Sekreteri Halis Bey’in anlattıklarını tek ek anlatsam sizde şaşırır kalırsınız. Yani bir sürü, İl Sağlık Müdürlüğüne biz yazdık, onlar bize yazdı, biz Devlet Malzeme Ofisine yazdık. Peki netice, elde var sıfır. Henüz ambulans yok.

 

Hepinizin bildiği fıkrayı ben yine anlatayım. Tamda bu ambulans işine uygun.

 

Tembel adam yazın sıcağında ağacın kaba gölgesine yatar. Arkadaşı;

 

- Niye böyle tembel tembel yatıyorsun kalk çalış.

 

- Çalışırsam ne olacak?

 

- Para kazanırsın

 

- Çok param olursa ne olacak?

 

- Mal sahibi olursun daha çok kazanırsın

 

- Daha çok kazanırsam ne olur?

 

- Paşa paşa yatarsın.

 

- Ben zaten paşa paşa yatıyorum o zaman çalışmaya ne lüzum var.

 

Bizim ambulansın alınamayış hikayeside böyle. O öyle dedi bu böyle dedi. Netice ortalıkta ambulans yok. Hala yok. Para ayırsan da yok.

 

Ayrılan para ile tam donanımlı 2 ambulansı bırakın 1 tane bile alınamıyormuş. Suçlu bulunur mu? Bizim bürokratlar paşa paşa yatsınlar.

 

Köylere Hizmet projesinden ayrılan para ile 10 köye hizmet götürseniz, her köyün 300 nüfus olduğunu kabul edelim 10 x 300= 3000 kişinin hizmet almasına mani oluyorsunuz. Olduğunuza göre ambulans bari alınsaydı.

 

GELELİM BENİM TEKLİFİME

 

İl Sağlık Müdürlüğü’nün 112 acile ambulans alması için para istediği İL Özel İdaresinin yıllık bütçesi 10 milyon TL. İl Özel İdaresi bu bütçe ile personeline maaş ödüyor, 250 köye hizmet götürüyor ve diğer hizmetleri yerine getiriyor.

 

Bilecik Devlet Hastanesi’nin yıllık geliri 12 milyon Tl’nin üzerinde, Bozüyük Devlet Hastanesi’nin 10 milyon Tl’yi geçiyor. Gölpazarı, Söğüt, Osmaneli, Devlet Hastaneleri Bilecik ve Bozüyük’e göre çok düşük olduğu için hesaba katmıyorum. Sağlık ocaklarını da aynı düşünceyle es geçiyorum.

 

Bilecik ve Bozüyük Hastanelerinin yıllık gelirleri küsüratları ile beraber 23 milyon Tl’yi geçiyor. Özel İdare bütçesinin iki katı. İki hastanede çalışan personel sayısı 300 kişiyi geçmez.

 

Sağlık Bakanlığı hastanelerinin döner sermayelerinden personele ek ödeme olarak dağıtılmasını aşağıdaki gibi düzenlemiş;

 

“Kurum Döner Sermaye Ödemelerinden Temel Esaslar

 

Temel Esaslar

 

Madde 5- Mesai içi veya dışında uygulanacak Yönerge ile ilgili temel esaslar aşağıda belirtilmiştir:

 

a) Bu yönerge kapsamındaki sağlık kurumlarının, sağlık hizmetlerinden elde edilen gelirlerinin tamamı döner sermayeye irad kaydedilir.

 

İlgili kurumun cari yılda elde ettiği gayrisafi hasılattan öncelikle Haziren payı, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu payı ve Sağlık Bakanlığı merkez payı ayrıldıktan sonra kalan miktarın asgari %50’si, 209 Sayılı Kanun gereğince çıkarılan döner sermaye hakkındaki İşletme, İdare ve Muhasebe İşlerine Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda kurumların ihtiyaçlarının karşılanması için ayrılır.

 

b) Ek ödeme, personelin kuruma fiilen katkı sağladığı sürece verilebilir. Personelin katkısıyla elde edilen döner sermaye gelirlerinden, o kurumda görevle personele yapılacak ek ödeme toplamı (ilgili kurumun cari yıldaki) döner sermaye gelirinden, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Hazine ile Sağlık Bakanlığı merkez payı ayrıldıktan sonra kalan miktarın %50’sini aşamaz.

 

 

Komisyonun Çalışma Usül ve Esasları Dağıtılacak Döner Sermaye Tutarının Belirlenmesi

 

Madde 7- Komisyan; Kurum amirinin daveti üzerine önceden belirlenmiş toplantı gündemine göer her ayın ilk haftası içinde toplanır. Komisyon, katılanların salt çoğunluğu ile karar alınır. Oylarda eşitlik olması halinde, kurum amirinin taraf olduğu görüş kararlaştırılmış sayılır.

 

Döner sermaye komisyonu, döner sermaye gelirlerinden Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Hazine ile Sağlık Bakanlığı payı ayrıldıktan sonra kalan miktarın, cari yıl sonundaki gelirinin %50’sini aşmayacak şekilde o dönem dağıtılacak miktarı belirleyebilir.

 

Komisyon, dağıtılacak ek ödeme tutarının belirlerken, kuruluş gelir - gider dengesi ile, borç, alacak, nakit durumu ve ihtiyaçlarını gözetmekle yükümlü ve sorumludur.

 

Komisyon kararlar,ı karar defterine yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Komisyonunu sekreterya hizmetlerini Hastane Müdürlüğü yürütür.”

 

Gördüğünüz gibi Sosyal Hizmetler; Çocuk Esirgeme Kurumu., Hazine ve Salğık Bakanlığı merkez payları ayrıldıktan sonra kalan miktarın %50’sini aşmayacak şekilde personele ek ödeme dağıtılacak.

 

Bilecik Devlet Hastanesi’nin yıllık 12 milyon Tl’nin 6 milyon Tl’si ayrılması gereken yerlere gitti. Geri kalan 6 milyon Tl’si personele ek ödeme dağıtılıyor. Bozüyük Devlet Hastanesi’nin 10 milyon TL gelirinin yarısı 5 milyon Tl’si personele ek ödeme olarak dağıtılıyor. İkisinin toplamı 11 milyon TL eder. İl Özel İdaresinin bütçesinden fazlası iki hastanenin personeline maaş hariç ek ödeme olarak dağıtılıyor.

 

Mademki İl Özel İdaresinin, en az 3000 köy nüfusu hizmetinden kesilerek 2 ambulans alınması için ayırdığı  para yetmiyor. Personele %50e ek ödeme yapılacağına %48 yapılsa iki hastaneden kesilen %2’lik para 220 bin TL eder. İl Özel İdaresinin verdiği 150 bin + 220 bin 370 bin eder. Fevkalade 2 ambulans alınır.

 

Atalarımız ne demiş “İsteyen tekeden süt çıkarır” yeterki istensin.

 

Şimdi ben insaf bunun neresinde demiyeyim mi?

 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.