Değerli okuyanlarım, Müşteri mutlu olursa yine gelir. Gelirken başkalarını da getirir.
“Eğer mağazalara sadece bir şey almaya ihtiyacımız olunca girseydik ve girdiğimizde de yalnızca ihtiyacımız olan ve almayı planladığımız şeyi almakla kaysaydık, ekonomi çökerdi” diyor Paco Underhill.
Unutulmamak için süreklilik de çok önemli etkenlerden biridir.
…
Çalışanlar şirketin aynasıdır. Telefonda cevap veren bir çalışandan kapıdaki güvenliğe kadar herkes şirketin kurumsal yapısını temsil eder.
Müşteri aynada renksiz, mat, çizik, somurtuk görüntü görürse bir daha bakmaz.
Müşteri aynada renkli, sıcak, ferah, gülümseyen görüntü görürse ayna başından ayrılmaz.
…
Müşteriyi anlamak çok zor değildir.
Müşterilerle tek tek ilgilenin ve elinizden gelenin en iyisini sunun.
Talep ettiği işi hemen anlarsanız, gülümserseniz, ikram ederseniz, siparişini söz verilen tarihte, saatte, dakikada alırsa, hızlı olursanız, telefonunu çevirdiğinde kendisine muhatap bulursa, müşteri sizden elektrik alırsa sizi bir kere değil, sürekli tercih eder.
Bu yüzden müşterinizi iyi tanımalısınız.
Mesela; müşteri içeri girdi, bir şey sordu. Ancak tatmin olmadı veya ilgisizlikten rahatsız oldu. Gitti. Belki başka bir rakibe gitti. Potansiyel müşterileri kaçırmamalıyız.
…
Tom Peters “Küçülerek büyüyemezsiniz” diyor. Müşteri hareketlerini izleyerek başarılı sonuçlar çıkarabiliriz.
Şirket ne kadar başarılı olursa olsun, kimsenin rahatlama lüksü yoktur.
Yeni keşiflerle kimsenin düşünmediğini düşünerek, kimsenin görmediğini görerek yeni başarılara yelken açabiliriz.
Şirketin günlük döngülerinden, müşterilerin hareketlerinden ne kadar çok şey öğrenilebilir. Müşterilerin hoşuna gitmeyen şeyler bu sebeple anlaşılabilir.
Örneğin; çocuklara 100 liraları olsa ne alacaklarını sorun. Bu soru dolaylı bir şekilde neyin popüler olduğunu, neyin olmadığını anlamanın yoludur. Alacakları şey popüler, havalı ve o yaştaki çocukların aklında olan bir şey olacaktır.
…
Müşterilere ürünlerinizi nasıl baştan yaratabileceğinizi sormak sokakta adama NASA’nın yeni uzay mekiğini nasıl tasarlaması gerektiğini sormak gibidir.
Onun yerine;
Müşterilerle bir gününüzü geçirin, neler olacak bakın. Bir yerlere varmaya başlayacaksınız.
İyi firmalar müşterileri dinleme alışkanlıklarından vazgeçmezler.
Yeni ve daha iyi şeyler yapmak peşindeyseniz, mücadele eden ve tökezleyen insanları izlemelisiniz.
…
Girişi davetkar olmadığı için bir dükkana girmekten vazgeçen insanları farkedin.
Müşterilerin neden rakibiniz ürününü tercih ettiğini izleyin.
…
Bugün harika bir yeni ürünü sadece düşlemek yetmiyor. Ürünü nasıl satacağınızı da bilmeniz gerekiyor. Gelecek yıllarda firmalar ürünlerini ve hizmetlerini nasıl satacakları konusunda daha da yenilikçi olmak zorunda kalacaklar. Dün işe yarayan yöntemler yarın da işe yarayacağının hiçbir garantisi yok.
...
Bir arkadaşınız “bu filmi seyret” derse film reklamından daha etkili olur.
“Bu şeker çok güzel” diyen arkadaşınız, defalarca yayınlanan reklamdan daha kolay satar.
Kulaktan kulağa pazarlama, geleneksel pazarlamadan 1000 kez daha güçlüdür.
Müşterinin üründen bahsetmesi, müşterilere deneyim kazandırmak, internet ve etkinliklerde taraftarlarınızın ürününüz hakkında konuşması başarılı stratejilerdir.
Her şirket ağızdan ağızayla ya yaşar, ya ölür.
İnsanlar ürün ve hizmet hakkında konuşmuyorlar, deneyimlerini konuşuyorlar.
Heyecan yaratırsanız taraftar toplayabilirsiniz.
...
Hakan Kavurmacı
Dijital Haber - iletisim@dijitalhaber.com.tr - 0224 223 00 00