Mv. Yaşar Tüzün, Türkiye’de liselerde sınırlı sayıda yer alan ve Bozüyük’te de bölümü bulunan Seramik ve Cam Teknolojisi bölümünün kademeli olarak kapatılmasını ve çıraklık eğitim alanına aktarılmasını Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’a sordu.
Tüzün, yazılı olarak cevaplandırılmasını istediği soru önergesi sonrasında yaptığı açıklamada, “Milli Eğitim Bakanlığı almış olduğu karar ile Meslek Liselerinde yer alan Ayakkabı ve Saraciye, Kuyumculuk, Seramik ve Cam Teknolojisi bölümlerini kademeli olarak kapatarak ikili mesleki eğitim alanına aktarma kararı almıştır. Alınan kararda yanlış olan şudur ki, çok tehlikeli işler sınıfına giren Seramik ve Cam Teknolojisi bölümü kapatılarak çıraklık eğitim alanına girecek diğer iki bölüm gibi zanaat sınıfına girmeyeceği gibi usta kalfa ilişkisinin olmayacağı ve bu bölümde sağlıklı bir bir sistemin yürütülmeyeceğidir. Bozüyük’ümüzde de bulunan bu bölümün kademeli olarak kapatılması ilçemizde de tepkiyle karşılanmıştır. Bu yanlış uygulamanın düzeltilmesi için Milli Eğitim Bakanı Sayın Ziya Selçuk’a yazılı olarak soru önergesi verdim” dedi.
Tüzün’ün cevaplandırılmasını istediği sorular şu şekilde:
1-Seramik ve Cam Teknolojisi alanını seçecek olan öğrencilerin, önce işletmelerde (fabrikalarda) “Mesleki Eğitim Sözleşmesi” yapması gerektiği, bu işletmelerin okula başvuru yapması ve en az 10 öğrenci olması durumunda alan ve dalların açılması gündemde olacağından, bu yöntemin uygulanabilirliği sağlanabilecek midir?
2-Çok tehlikeli işler sınıfına giren Seramik ve Cam Teknolojisi alanını tercih edecek 9. sınıf öğrencilerinin bilgi ve beceri sahibi olmadan, işletmeler tarafından sözleşme yapılarak çıraklık statüsünde çalıştırılmalarını nasıl teşvik edeceksiniz?
3-Alınan karar gereği kapanma aşamasına gelecek olan Seramik ve Cam Teknolojisi alanında faaliyet gösteren işletmelerin kalifiye eleman ihtiyacı nasıl karşılanacaktır?
4-Kapanacak bölümlerin öğretmenleri norm fazlası durumuna düşeceğinden eşitlik ilkesine aykırılık oluşturmadan nasıl bir çözüm üreteceksiniz?
5-Ülkemizde işsizlik oranlarının yüksek olduğu günümüzde, öğrencilerin meslek edinmelerini önleyecek, öğretmenlerin norm fazlası durumuna düşmelerini sağlayacak ve ciddi katma değer üreten işletmelerin kadifiye eleman sıkıntısına sebep olacak bu kararı tekrar gözden geçirmeyi düşünüyor musunuz?