Hastaneye verilen değer bu mu? Başlıklı haberimizde Söğüt Devlet Hastanesinde Hasta tuvaletlerin yaklaşık 30 gündür kapı kulplarının bulunmadığını, hastaların ihtiyaç gidermedeki sıkıntılarını dile getirmiştik.
Haberimizden sonra Söğüt Devlet Hastane Müdürü Orhan Pir telefonla aradı. Hastane içersinde fotoğraf çekmenin yasak olduğunu, (tuvalet kapılarındaki eksikliği tespit etmek herhalde devlet sırrına giriyor) tuvalet kulbunun bulunmayışından rahatsızlık duyan bir hastanın bulunmadığını varsa da yüzleşmek istediğini, ayrıca hastane idaresine yazılı bir şikayetin bulunmadığını anlatmaya çalışan müdüre gerekli cevaplarım oldu ve telefonun konuşmasının sonunda Müdüre bu mazeretlere milletin güleceğini söyleyerek ibret-i alem olsun diye telefonda görüştüklerimizi vatandaşın takdirine sunacağımı söyledim.
Güzel bir hal hatırdan sonra haberi “kimin yaptığını” sordu. Biz yaptık dedim. Ardından “siz hastane içersinde fotoğraf çekmenin yasak olduğunu bilmiyor musunuz? Sizi gerekli adli mercilere şikayet edeceğim” dedi. Bu sözler üzerine Müdürün Hastane içersinde fotoğraf çekme yasağının hasta muayene edilirken, hastaların hastane içersinde sedye ile taşınırken doğabilecek nahoş görüntüleri önlemek maksadıyla konduğunun farkında olmadığı görülürken, idari eksiklikleri bu bahane arkasına saklanması hele hele “Sizi adli mercilere şikayet edeceğim” ifadeleriyle korkutmaya çalışması üzerine “Beğendiğin yere şikayet et. Eğer bir hastane tuvaletindeki kapı kulpunun yaklaşık 30 gündür yapılmadığı ve hastaların mağdur olduğu yönündeki haberi yapamayacaksak basının görevi nerede kaldı” dedim.
Devamındaki konuşmalar ise çok daha ilginç. Müdür hastalardan kendisine hiç şikayet gelmediğini ve şikayetçi hasta ile yüzleşmek istediğini söylüyor. Be müdür hastayla yüzleşeceğine tuvaletin kapı kulpuyla yüzleşse daha iyi olmaz mı? Sorun Bilecik’teki gazetemize kadar gelmiş. Gelmemişse sayın müdürümüz hiç hastaneyi dolaşarak eksiklikleri görmüyor mu?
Ve Müdür bu zamana kadar Hastane idaresine hastalardan tek yazılı şikayet gelmediğini ve hastaların şikayetçi olduğuna dair yazılı bir belgeye rastlanmadığını söylüyor. Müdüre cevabım şu oldu. Şikayet olmadıkça meydana gelen eksiklikleri gidermeye lüzum yok mu? İbret-i Alem olsun diye bu konuşmamızı köşemde yazacağımı ve milletin takdirine bırakacağımı da kendisine söyledim.
Sağlık Müdürlüğü’ndeki hizmet anlayışının ne dereceye geldiğini tüm Bilecikliler her halde anlamıştır. Sağlık Müdürlüğü’nde Bürokrasi vatandaşla arasına adeta set çekmiş. Yaklaşık 1 aydan beri Söğüt Devlet Hastanesindeki kapı kulpları yok. Sorun gazetemize kadar gelmiş. Müdürün rahatsızlıktan haberi yoksa orada müdürlük yapmasının ne anlamı var. Sorun adeta gözüne sokulmuş, Müdür diyor ki bana gelen yazılı bir şikayet yok. Şikayetçi hastayla yüzleşmek istiyorum. Buda işin daniskası. Sağlık Müdürü Mehmet Ali Fidan’da bu anlayıştaki müdürlerle çalışmak istiyor mu istemiyor mu göreceğiz.