İçişleri Bakanlığı’nca hazırlanan Açık Kapı projesi Nisan ayı içerisinde Bilecik’te hizmete girecek. Kamu kurumları ile sorun yaşayan vatandaşlar sorunlarını bu birime aktaracak. Vatandaşın şikayetine ilişkin gerekli inceleme ve araştırma yapılarak geri dönüş sağlanacak. Böylelikle vatandaşların aldıkları kamu hizmetlerinin kalitesi artırılacak.
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Vali Tahir Büyükakın, Açık Kapı’nın CİMER ve BİMER mantığıyla çalışacağını, CİMER ve BİMER’in il düzeyine indirgenmiş şekli olacağını belirtti. Vatandaşların kamu kurumları ile ilgili çözemedikleri bir konu olduğuna Açık Kapı birimine rahatlıkla başvurabileceklerini dile getiren Vali Büyükakın, çalışmayla ilgili kurum müdürlerine seslenerek şöyle devam etti:
“Kamu kurumlarından beklentimiz; BİMER ve CİMER ile ilgili zaten sorumlu personelleriniz var ve aynı birim bunu da takip edecek. Üst yönetici arkadaşlardan, kurumun başındaki arkadaşlarımızdan bu birime gelen şikayetleri hassasiyetle takip etmelerini istiyoruz. Vatandaş odaklı hizmet anlayışının yeni bir formu olacak, inşallah vatandaşlarımıza hizmetlerin daha iyi şekilde ulaşması için hayırlı olur” ifadelerini kullandı.
İl Koordinasyon Kurulu 2018 yılı ikinci toplantısı gerçekleştirildi. Vali Tahir Büyükakın başkanlığında gerçekleşen toplantıda, kurul üyelerinin sunumlarına geçilmeden önce Açık Kapı projesi hakkında bilgi verildi. Proje Koordinatörü Şeyda Coşkun, yaptığı sunumda, Nisan ayı içerisinde hizmete girecek projenin detayları ve işleyişi hakkında bilgiler verdi.
Valilik ek binasında kurulan birimle ilgili 5 personelin eğitimlerini tamamladığını ve vatandaşa hizmete hazır olduğunu aktaran Şeyda Coşkun, projeye ilişkin şu bilgileri aktardı:
“İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığınca vatandaşlarımıza sunulacak kamu hizmetlerinde hiçbir boşluğa yer vermeden kolay erişim sağlanması amacı ile 81 il valiliğinde Açık Kapı birimlerinin oluşturulması planlanmıştır. 52 ilde eğitimini tamamlayan arkadaşlarımız faaliyete başlamışlardır. İlimizde de Nisan ayında faaliyete geçecektir. Projenin 81 ilde faaliyete geçmesi içinse Haziran ayı sonu planlanmıştır.
Açık Kapı projesinin amacı; Vatandaşın kurumlarla ilgili sorunlarını hızlı şekilde almak ve hızlı şekilde çözüme kavuşturmaktır. İlimizde karşılaşılan sorunların neler olduğu istatistiki olarak belirlenmiş olacak, sorunların çözüm yollarının hangi aşamalardan geçtiği tespit edilerek raporlanabilecektir. Böylece yeni yönetim politikaları ve hizmet sunum teknikleri oluşturulabilecektir. Bizler 5 arkadaş olarak eğitimlerimizi aldık. Valiliğin yanındaki ek binada ay içerisinde hizmete başlamamız planlanıyor. Açık Kapı biriminin vatandaştan sorunları alma şekli 5 şekilde olacak. Başvurular ilk etapta birimimizde yüz yüze ve internet sitesi üzerinden alınacak. İlerleyen süreçte başvuru yolları daha da çoğalacak.
Vatandaş bize gelecek kurumla ilgili sorununu aktaracak. Açık Kapı sorumluları olarak kurumla ilgili şikayeti sisteme gireceğiz. Bizim sisteme girdiğimiz sorun kurum irtibat görevlisi tarafından alınacak. Onun sistemine düşecek. Kurum görevlisi sorunu çözdükten sonra onu açık ve net şekilde yazacak. O tekrar bizim sistemimize düşecek, mülki idare amirimiz gerekli gördüğü durumlarda onaylayacak. Gerekli görmediği durumlarda vatandaşa bilgi vereceğiz. Fakat sorunun yedi iş günü içerisinde çözülmesi gerekiyor. Bununla ilgili her kurumda bir yetkilimiz olacak.
İşimiz; vatandaş memnuniyeti odaklı olduğundan kurumlarla vatandaş arasındaki koordinasyonu hızlandırmak işimizi kolaylaştıracak. Projenin amacına ulaşmasındaki en önemli etkenlerden biri de irtibat yetkilileri ile bizim aramızdaki hızlı iletişimdir” dedi.