Kripto para birimlerinde yeni bir boğa piyasasında yer alıyoruz ve hemen her gün farklı bir coin ile ilgili farklı gelişmelere tanık oluyoruz. Bu noktada hem fiyat takibinin hem gelişmelerin takibinin anlık olarak yapılabilmesi önem taşıyor. 21 Milyon adlı platform ise pek çok özelliğin yanında gelişmelerin takip edilebilmesi ve fiyat takibinin anlık olarak yapılabilmesi için kullanıcı ile buluşuyor.
21 Milyon’un Özellikleri
21 Milyon, kripto para birimlerinin fiyatlarını Türk Lirası bazında bir arada görebileceğiniz, Türkiye’de yer alan kripto para borsalarının verilerine anlık olarak erişebileceğiniz, tüm borsa paritelerini bulabileceğiniz ve kripto para borsalarının karşılaştırmasını yapabileceğiniz bir platform olarak nitelendirilebilir.
21 Milyon sayesinde kullanıcılar, Bitcoin fiyatı, ETH fiyatı ve XRP fiyatı gibi Türk kripto para borsalarında yer alan kripto para birimlerinin TL bazından fiyatlarını anlık olarak takip edebiliyor ve borsalardaki farklı fiyatları yine TL bazında karşılaştırabiliyor. Bu da özellikle arbitraj yapan kullanıcılar için büyük bir kolaylık sağlıyor.
21 Milyon’da şu anda 8 adet Türk kripto para borsası ve 440 adet kripto para birimi bulunuyor. Yapılan açıklamalara göre ilerleyen zamanlarda platforma daha fazla sayıda Türk borsasıve kripto para birimlerinin eklenmesi planlanıyor.
Öte yandan kullanıcılar “Türkiye’deki kripto para birimleri” sekmesini kullanarak coin’lerin; TL cinsinden fiyatlarını, 24 saatlik, 7 günlük ve 30 günlük fiyatlarını ve Türkiye’deki 24 saatlik hacimlerini anlık olarak görüntüleyebiliyor.
Bunlara ek olarak platformda “Kazandıranlar” ve “Kaybettirenler” olmak üzere iki sıralama bulunuyor. Bu sekmelerde kullanıcılar, hangi kripto para birimi son 24 saate, son 7 günde ve son 1 ayda ne kadar kaybettirmiş ya da ne kazandırmış görüntüleyebiliyor.
21 Milyon Puanı Nedir?
Platformda borsalar, “21 milyon puanı” adı verilen bir puanlama sistemine tabii tutuluyor. Platformun açıklamalarına göre, 21 milyon ekibi tarafından yapılan bu puanlama tamamen nesnel kriterlere göre hesaplanıyor. Hesaplama yapılırken ise platformun kuruluş yılı, şirket bilgileri ve açık adresi, mobil uygulamaları (IOS/Android), güvenlik (2FA vs gibi), sosyal medya takipçi sayıları, aylık ziyaretçi sayıları ve Alexa TR değerleri gibi çok sayıda tarafsız kriter kullanılıyor. Ayrıca belirlenen kriterler doğrultusunda puanlama her 3 ayda bir güncelleniyor.