SON GÜN 2 MAYIS!
1 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe giren Enerji Kimlik Belgesi (EKB) kapsamında 2 Mayıs tarihine kadar tüm binaların Enerji Kimlik Belgesi alması ve yapı ruhsatını 2011'den önce alan binaların EKB'sinin tamamlanması gerekiyor. EKB olmayan binalarda alım satım ve kiralama yapılamayacak.
PEKİ EKB NASIL ALINACAK?
Enerji Kimlik Belgesi'nin alımıyla ilgili gazetemize açıklamalarda bulunan Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ömer Bolat, EKB'nin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş, bünyesinde Enerji Kimlik Belgesi Uzmanı istihdam eden Enerji Verimliliği Danışmanlık Şirketleri tarafından düzenlendiğini ifade etti.
EKB uzmanı tarafından hazırlanan belgenin ilgili idareye onaylatıldığını anlatan Müdür Bolat,"Enerji Kimlik Belgesi'nin binanın tamamı için hazırlanması şarttır. Ayrıca kat isteğe bağlı olarak kat mülkiyetini haiz her bir bağımsız bölüm veya farklı kullanım alanları için ayrı ayrı düzenlenebilir" dedi.
2 Mayıs'a kadar tüm binalarda alınması gereken EKB ile ilgili detaylı açıklamalarda bulunan Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ömer Bolat şunları dile getirdi:
"Enerji Kimlik Belgesi (EKB), 5267 Sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve buna bağlı olarak çıkartılan 'Binalarda Enerji Performansı' Yönetmeliği'ne göre, binalarda enerjinin ve enerji kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasına, enerji israfının önlenmesine ve çevrenin korunmasını sağlamak için, asgari olarak binanın enerji ihtiyacı ve enerji tüketim sınıflandırması, yalıtım özellikleri ve ısıtma soğutma sistemlerinin verimi ile ilgili bilgileri içeren belgedir.
10 YIL GEÇERLİLİĞİ VAR
Enerji Kimlik Belgesi düzenleme tarihinden itibaren 10 yıl süre ile geçerlidir. Enerji Kimlik Belgesi'nin binanın tamamı için hazırlanması şarttır. Ayrıca kat isteğe bağlı olarak kat mülkiyetini haiz her bir bağımsız bölüm veya farklı kullanım alanları için ayrı ayrı düzenlenebilir. Binalar veya bağımsız bölümlere ilişkin alım, satım ve kiraya verme ile ilgili iş ve işlemlerde enerji kimlik belgesi düzenlenmiş olma şartı aranır. Binanın veya bağımsız bölümün satılması veya kiraya verilmesi safhasında, mal sahibi enerji kimlik belgesinin bir suretini alıcıya veya kiracıya verir" dedi.
2 MAYIS 2017 SON!
Enerji Kimlik Belgesi'nin 1 Ocak 2011 tarihinde yürürlüğe girdiğini hatırlatan Müdür Bolat, 2 Mayıs'a kadar tüm binaların zorunlu EKB alması gerektiğini hatırlattı. Bakanlık bazında süre uzatımına ilişkin bir takım çalışmalarında olduğunu ancak henüz net bir gelişme olmadığını kaydeden Bolat, EKB'nin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş, bünyesinde Enerji Kimlik Belgesi Uzmanı istihdam eden Enerji Verimliliği Danışmanlık Şirketleri tarafından düzenlendiğini ifade etti.
ENERJİ KİMLİK BELGESİ NASIL ALINIR?
Müdür Bolat son olarak EKB'nin nasıl alınacağına ilişkin açıklamasında şunları kaydetti:
"Enerji Verimliliği Danışmanlık Şirketleri, binanızı inceleyerek; yapım yılı, yönü, konumu gibi genel bilgileri, binanızın hangi malzemelerden inşaa edildiğini, yalıtım durumu, çatı, dış cephe mantolama, döşeme ve pencere alanları gibi temel bilgileri, ısıtma ve soğutma sistemlerinin verimlilikleri, sıcak su sistemi ile ilgili teknik bilgileri ve kullanılan aydınlatma elemanlarının tipi, sayısı vb. bilgileri toplar.
Elde edilen bu bilgiler ışığında EKB uzmanı binanızın enerji performansına dair gerekli hesaplamaları yaparak Enerji Kimlik Belgesi'ni üretir ve ilgili idarelere onaylatır.
Enerji Kimlik Belgesi'nin tamamı için hazırlanması şarttır. Enerji Kimlik Belgesi'nin bir nüshası bina sahibi, yöneticisi, yönetim kurulu veya enerji yöneticisince muhafaza edilir, bir nüshası da bina girişine rahatlıkla görülebilecek bir yerde asılır" dedi.
Kaynak:Ahmet MEŞE
Bu haber toplam 3520 defa okunmuştur
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.