BİLİŞİMDE MALİYET AZALTICI ORTAKLIKLAR
Merhaba. Malum dünyada bir ekonomik kriz aldı başını gidiyor. İşten çıkarmalar, iş değiştirmeler, kapanan firmalar derken, gelişim anlamında bazı ufak çalışmalar da yok değil. Yaz var kış var diyerek sistemlerini ve pazarlama ağlarını sağlam kuran firmalar, bu kriz ortamını birer fırsata dönüştürmeye çalışıyorlar. Belki de kriz öncesi planlamaları bu zamana denk geliyor. Bunu yaparken de yine fazla açılmamaya dikkât ediyorlar. Bu yazımda bahsettiğim tarzda yatırım yapan firmalardan bazılarına değineceğim.
İlk firma dünyaca ünlü HP. HP firması tüm dünyada, dizüstü, masaüstü, sunucu, yazıcı, çizici, yazılım, PDA gibi yüzlerce ürünü ile tanınıyor. Bu kadar büyük çaptaki bir firma bile bazı açılımları yaparken, gerekliliklerine göre bazı şirketler ile anlaşmaları çerçevesinde ortaklıklar kuruyorsa vardır bir bildikleri. HP, ülkemizde yine kendi sektöründe liderliğe oynayan Teknosa ile bu tarz bir anlaşmaya gitmiş. Tüm Türkiye’de mağazaları bulunan Teknosa ile Mağaza İçinde Mağaza (Store in Store) çalışmasını başlatan HP, ilki 26 Ağustos 2008’de açılan olmak üzere toplamda 9 adete kadar mağazacık açmayı planlıyor. Bu mağazacıklar, zaten müdavimleri olan ve işlek yerlerde bulunan Teknosa mağazalarında kendilerine ayrılan köşelerde, Hp ailesine ait geniş ürün çeşitliliğini kullanıcılara tanıtmayı hedefliyor. HP, kendi mağazalarına ilave olarak yaptığı bu çalışma ile hazır müşterisi bulunan ortaklarının müşterilerine kendini tanıtma imkânı bulacak. Teknosa tarafında ise, rakipleri olan diğer elektronik ve bilişim malzemesi satan perakendecilere HP kalitesi ile fark atma ve müşterilerine daha fazla çeşitlilik sunma gibi bir avantaj sağlanmış oluyor. Biz kullanıcılar ise, mağaza mağaza gezmektense, gittiğimiz bir mağazada belki de ilgi alanımıza giren her türlü ürünü görüp deneyebileceğimiz ortam olacak. Ya da belki de bu işin sonu, bu mağazalar vasıtası ile teknik servis noktalarına daha kolay ulaşmaya kadar gidecek.
Bir diğer ortaklık ise Media Markt ile Türk Telekom arasında yapılan işbirliğidir. Ülkemize girdiğinden beri, her mağaza açılışında olay çıkan ve sattığı ürünlerin fiyatları ile rakiplerine gözdağı veren elektronik devi Media Markt, kendi mağazaları içinde Türk Telekom köşeleri açacak. Böylece telefon ve ADSL hizmetlerini müşterilerinin ayağına kadar getirmiş olan Media Markt, bu alanlarda müşterilerine vereceği kaliteli hizmetler ile çözüm noktasında tek olmak istiyor. Müşteri bir Media Markt mağazasına geldiğinde, ADSL ile ilgili her türlü işinin görüleceğini ve her türlü hizmete ulaşacağını bilirse bu tabi ki bu mağazaların müşteri tarafından seçilmesi için avantaj sağlar. Bu hizmetlere telefon hattı aktivasyonu, tarife değişikliği, ADSL ile ilgili her türlü işlemler ,Videofon satışı, kampanyalar, servis ve hizmetler hakkında bilgilendirme gibi işlemler dahil. Telekom da zaten geniş olan bayi ağını, son kullanıcıların sıklıkla ziyaret ettiği mağazalar zincirine sahip böyle güçlü bir ortakla pekiştirmiş oluyor. Gireceksiniz mağazaya, alacaksınız uygun fiyata diz üstü bilgisayarınızı, bağlatacaksınız telefon hattınızı, ucuna da ADSL aboneliğinizi, alacaksınız hediye modemi, kapıdan çıkacaksınız. Daha ne isteriz ki? Hepsi neredeyse (internet deyimiyle)bir tıkla kapımızda. Alan, satan, aracı olmakla kalmayıp ürün de satan, kısacası herkes memnun.
İnternetten ürün bakmak, karşılaştırmak tamam çok güzel de, ben bir diz üstü alırken elimle tartmak, tuşlarına dokunmak, gözümle görmek isterim. Yani tabiri caizse ten uyumuma bakmak. Dolayısıyla büyük elektronik mağazalar, benim saatlerce vakit geçirebileceğim yerlerdir. E gitmişken ek servisler, ürünler ve markalar görmek mutlaka herkesin çok hoşuna gider. Yukarıda anlattığım gibi ortaklıklar olduğu sürece de son kullanıcı olan bizler daha memnun olacağız demektir.
Saygılarımla.
TÜRKÇESİ VARKEN
mesaj: Fransızca (message) bu söz “Yazı veya sözle verilen, gönderilen bilgi.” anlamındadır. Bu söz için dilimizde ileti karşılığı bulunmaktadır.
mortgage: İngilizce bu söz “Bir taşınmazın ipotek edilmek suretiyle uzun vadeli krediyle satın alınması.” anlamında kullanılmaktadır. Bu söz için Kurumumuzca tutulu satış (tutsat) karşılığı önerilmiştir.
orijinal: Fransızca orijinal (original) sözü “Yalnız kendine özgü bir nitelik taşıyan.” anlamına gelmektedir. Bu söz için dilimizde özgün karşılığı bulunmaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.