ŞADİ  ERDAL

ŞADİ ERDAL

BİR RÜYA GERÇEKLEŞİYOR, BİR GERÇEK İSE HİKAYEDE KALIYOR

BİR RÜYA GERÇEKLEŞİYOR, BİR GERÇEK İSE HİKAYEDE KALIYOR

Meşhur Gülümbe rampası, nice insanların hayatında nice nice çileli hayat hikayeleri anlatmasına sebep olan yol. Basın hayatına atıldığımız 20 yıl oldu, en az 20 bin defa "Ne zaman kurtulacağız" dediğimiz yol.
Zannediyorum 1991 seçimlerinden sonra DYP - SHP kaalisyonu iktidara gelmişti. Bahattin Şeker milletvekili seçilmiş, 1989 mahalli seçimlerde de Av. Akın Olcay SHP’den Belediye Başkanı seçilmişti. Şeker milletvekilliği döneminde zaman zaman halka açık toplantılar düzenler, çalışmalarıyla ilgili bilgiler verir, sorulara cevap verirdi. Yine böyle bir toplantıda "Gülümbe rampasından ne zaman kurtulacağız, Karasu deresinden yapılacağı söylenen yol ne zaman yapılacak" sorusu sorulmuştu.
Şeker, "İktidarımız tek parti iktidarı değil. SHP ile koolisyon halindeyiz. Bayındırlık Bakanlığı ortağımızın elinde. Bu soruyu Belediye Başkanı Akın Olcay’a sorun" demişti.
Refahyol döneminde Bayındırlık Bakanı Refah Partisi Sakarya Milletvekili Cevat Ayhan oldu. Ayhan bölgemizi iyi tanıyan, çalışkan siyasetçiydi. Gülümbe yolunu 3 şerit haline getirdi. Ne yazık ki yol tamamen bitirilemedi. Gülümbe köyü civarında iken 28 Şubat yaşandı, hükümet düştü. ANAP, DSP, DTP iktidar oldu. Çalışan makinalarda toz oldu, 3’lü yol Yüksek Okula kadar getirilmedi.
Kısa bir zaman sonra Cevat Ayhan ilimizi, partisi adına ziyarete geldi. Esnaf teşkilatını ziyareti sırasıda o zamanki Esnaf Kefalet Kredi Kooperatifi Başkanı rahmetli Hayati UZun Cevat Ayhan’a Gülümbe rampalarını üçlü şerit yaptırmasından dolayı teşekkür etti, iktidardan düşmeleriyle makinaların geri çekildiğini, çok az bir yer kaldığını takipçisi olmasını rica etti.
Cevat Ayhan Bey Ankara’ya döndüğünde Meclis kürsüsünde dile getirdi ve akabinde yol Yüksek Okula kadar tamamlandı.
Trafik o kadar yoğunlaştı ki 3’lü şeritli yollar kafi gelmiyor. DSP - MHP - ANAP koolisyonu sırasında Bozüyük - Mekce yolu gündeme geldi, epey yol katetti ama erken seçim ortalığı altüst etti.
Ak Parti iktidarı ele aldı. Almasıyla da ülke çapında duble yol çalışmalarına hız verdi. Bozüyük - Mekece hattı Bozüyük - Mekece - Sakarya olarak ele alındı, ihalesi yapıldı. Başbakan ilimize geldi, 2006 yılında yolun biteceği vaadinde bulundu. Ak Parti’nin 4,5 yıllık iktidarı sonunda yol bitirilemedi. Milletvekili Poyraz 2007 seçimlerinde tekrar milletvekili seçildi. Yaptığı basın toplantısında "Çeşitli gelişmeler yolun bitmemesine sebep oldu. Bu yol bitmeden milletvekilliğim biter veya ömrüm sona ererse, gözlerim açık gider" demişti.
Korktuğu değilde, korkmadığı başına geldi. Geçtiğimiz Kurban Bayramından 2 gün evvel yol kısmende olsa trafiğe açıldı. 2010 yılı sonuna kadar Bozüyük’e kadar tamamen açılacağı ifade ediliyor. Bu hızlı çaışma temposu bitirileceği ümidini kuvvetlendiriyor.
Yolun kısmen açılması başta Milletvekilini, şehir trafiğini, sürücüleri rahatlattı. Bende hususi olarak Vezirhan’a kadar gidip geldim. Yolun zevkini tattım. Bir rüyanın gerçekleşmesinden kıvanç duydum, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.
Gülümbe yolunu 3’lü şerit yapan Cevat Ayhan Bey’in arkadaşlarına de otoban yolu yapmak nasip oldu diye düşündüm.
İnsanların çileleri, sevinçleri türkülerde ve hikayelerde anlatılır. Bende Gülümbe rampasıyla iglii bir hikaye ile yazıma son vereyim.
Şoför ağır yüküyle Gülümbe rampasına sarmış kaplumbağa hızıyla ilerliyor. Arkadan eşeğiyle işinden köyüne doğru giden Gülümbeli arabanın şoförüne "Ateşini ver de sigaramı yakayım" der. Biraz yan yana yol arkadaşlığı yaparlar. Eşeğin üstünde giden Gülümbeli "Şoför arkadaş anlaşıldı sen ağır gideceksin. Benim işim var, bana müsaade" der ve hızla yoluna devam eder.
Yüklü arabaların eşek hızına bile erişmedikleri yoldan, Vezirhan’dan 7-8-10 dakikada Küplü’ye geliyorsun, ileride Vezirhan’dan Bozüyük’e 20 dakikada gelirsek, hiç şaşmayalım.
Emeği geçenlere tekrar teşekkür ediyorum.
İlgililerden Bilecik, Gölpazarı ve Yenipazar yoluna da aynı gayretle çalışmalar diliyorum.

Bu yazı toplam 1162 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
ŞADİ ERDAL Arşivi
SON YAZILAR