İL ÇEVRE DÜZENİ PLANI VE KENT KONSEYİ
Bilecik İl Merkez Belediyesi meclisi bir ilki yaparak o günün meclis üyelerinin gayretiyle KENT KONSEY’ini hayata geçirdi. 2006 yılında içişleri bakanlığı daha yönetmelik çıkarmadan Bilecik Belediyesi KONSEY’in kurulmasına dair yönetmeliğin kendi insiyatifi ile meclisinden geçirdi. Böylece Genel Kurulunu yapan kent konseyinin çalışmaları başlatılmış oldu.
İçişleri Bakanlığı yönetmelik çıkararak bu yönetmeliğe göre intibak yapılmak üzere genel kurulların yenilenmesine yaptırıma bağladı. İkinci genel kurul 22.11.2007 tarihinde yapılarak bugünlere gelindi. Bildiğim kadarıyla son hazırlanan ve uygulanan yönetmelik uygulanmaktadır.
Konsey yürütme kurulu ilk toplantısını 07.12.2007 tarihinde yaparak gündemdeki konuları görüştü. Etkin çalışma sistemi içinde yol alabilmesi için çalışma grupları kuruldu. Gençlik-Eğitim ve Spor, Sanayi-Bilim ve Teknoloji ve Sağlık, Kültür-Tarım ve Turizm, İmar-Planlama ve Çevre bu çalışma grupları raporlarını hazırlayarak yürütme kuruluna sundu.
KENT KONSEYİ’nin amacı; "Kent yaşamında kent vizyonunun (varoluş nedenini) ve hemşerilik bilincinin geliştirilmesi kentin hak ve hukuk kanunun korunması sürdürülebilir kalkınma (planlı!) çevreye dayanıklılık sosyal yardımlaşma ve dayanışma saydamlık, hesap sorma ve hesap verme katılım yönetişim ve yerinden yönetim ilkelerini hayata geçirmeye çalışan KENT konseyinin çalışma usul ve esaslarını uygulanmasını sağlamaktır. Bu ifade KENT Konseyi yönetmeliğinden alınmıştır.
KENT Konseyi Belediyeler, mahalli idareler yasasını 76. maddesine göre kurulması istenen tüzel kişiliği olmayan ve yaptırım gücüde bulunmayan bir organizasyondur. Sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinin çoğunlukta olması, KENT’in gücünü gösterir. Ancak bu organizasyonun reel çalışabilmesi için belediyelerin kurum içindeki bilgileri birimlerdeki sorumluların zamanında ilgili çalışma gruplarına vermeleri enfarmasyon-iletişim sağlıklı ve hızlı olmasına bağlıdır. Çalışma gruplarında mutlaka "uzman" ve konusunda yeterli birikim ve tecrübesi olan "hemşerilik" bilinci ni kavramış gönüllü insanlarımız olmalıdır.
"KENT KONSEYİ" çalışma grupları ve yürütme kurulu üyeleri "kendilerinin" PLANLAMA için yeni bir çalışma gayreti göstermelerine gerek yoktur! Eğer İL BÜTÜNÜ için hazırlanmış ÇEVRE DÜZENİ PLANLARI incelenir amir hükümleri ve TEMATİK paftalar incelenirse "ROTA" zaten belirlenmiştir. Bizlerin yapacağı "ÇERÇEVESİ" idari ve hukuki olarak belirlenmiş tasdik olmuş planın içini doldurmaktır. Planda yerleşkeler ekonomik ekolaylık ve sosyal hareketler ve ana hedef ve stratejiler belirlenmiştir.
İmar alanları, mücavir alanlar Tarım, İletişim, Ulaşım, Turizm, Madencilik, Doğal kaynakların kullanılması, su kaynakları, Sanayi sektör ve yerleşkeleri, belirlenmiş Nazım, uygulamalı plalaının yapılmasını bekemekedi. Nüfus hareketiyle birlikte Sağlık ve Eğitimin de ana hedefleri belirlenmiştir.
Yeniden bir yeleri ve kendimizi zorlayarak "yeni bir şeyleri keşfetme! illede benim de "yeni bir fikrim" hayata geçsin gayreti yerine, UZMANLAŞMIŞ teknik elemanlardan yardım alarak ORTAK AKLI! çatıştırmak yeterli olacaktır.
KENT PLANCILIĞIN’da siyasi irade ve yürütme plan yapmaz! Yapılmış olan İL ÇEVRE DÜZENİ planına uygun nazım planları ve uygulamalı imar planlarını yaptırır! Bu doğrultuda KENT PLANCILARI ve ilgili mühendislik birimleri ile uygulamalı planlar yapılır, uygar bir KENT modelleri seçilir. Yanlış sanayi sektör yerleşmesi ve çarpık kentleşme de böylece önlenir. KENT PLANLAMASIN’da özde plancılarla mimar mühendisler çevreci ve ekolaylar ekonomistler mutlaka birlikte çalışmalıdır. ÖNERİLER dayatılmaz alternatifler arasından uygun olanlar ilmi ve fenni ölçütlerle hayata geçirilir; gerekirse kamuoyunun görüşünede sunulabilir. Kaynak DÜNYANIN DURUMU RAPORU GELİŞEN KENTLER – 2006
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.