İL KOORDİNASYON KURULU
(İL Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğünce organize edilmektedir)
İlimiz Koordinasyon Kurulu 2009 Yılı üçüncü toplantısı 5 Ekim 2009 Pazartesi günü saat 14:30’da başlayarak 19.00’a kadar süren uzun bir toplantı yapmıştı. Bu toplantıya mutad (süregelen) katılımcılar katıldı ve toplantı başkanlığını Valimiz Sayın Musa Çolak yaptı. Katılımcılar, Belediye Başkanları, Bilecik Ü. Rektörlüğü, Yatırımcı Bölge ve İl müdürlükleri, Kaymakamlar, Meslek kuruluşları ilgili Sivil Toplum Kuruluşları yazı yazarak toplantıya çağrılmışlardı.
Valilik, Sayın Musa Çolak döneminde başlayan ve geçmiş yıllara oranla çok ciddi tutulan bu toplantılara bizzat valimiz toplantı başkanlığını yapmakta, usul yerine gelsin! Babında hareket edilmemektedir. Toplantıya davet yazılarındaki şu ifade, önem ve ehemmiyetini net olarak belirtmektedir. “İl yatırımlarının ve sektörel gelişmelerin değerlendirilebilmesi, sorunların ve çözüm önerilerinin ele alınarak bu hususlarda kurum ve kuruluşlar arasında etkin iş birliği ve koordinasyonun sağlanabilmesi için toplantıda kurum ve kuruluşların en üst seviyede temsil edilmesi hususunda bilgi ve gereğini…”
Koordinasyon kurulu toplantısına TC Karayolları ve DSİ bölge müdürlükleri yatırımlarının büyüklüğü ve önemi nedeniyle birinci ve ikinci sunumcu olarak yatırımlarının son durumları hakkında bilgi verdiler, soruları cevaplandırdılar ve bazı kararların alınmasını sağladılar. Diğer Bölge müdürleride sıralarıyla yatırım ve hizmetlerini anlattılar, Belediye başkanları, kaymakamlar, il genel meclisi üyeleri ve diğer katılımcılar sorularına cevaplar aldılar. Sorunlar’a çözüm önerileri iletildi, toplantı 19.00 civarında sona erdirildi. Toplantıda Bölge müdürlerine açıklamaları ve sorulara cevapları bitirdikleri anda saat 17.00 civarında valimiz tarafından gidebilecekleri bildirildi. Çevre illerden ve bazı ilçelerimizden gelenler geç kalabilirler düşüncesiyle valimiz bu kararını katılımcılara bildirdiği kanısındayım.
Koordinasyon kurulları, sıradan, fazla da önemi olmayan, çok sayıda katılımcı kamu kurumu ve diğer katılımcıların bulunmasıyla sonuç alınamayan eskilerin deyimi ile “havanda su dövülen” bir buluşma kabul edilirdi. Bu durum tamamen VALİLİK’ lerin elinde! İstenirse bal gibi ciddi ve verimli alabiliyor. Diğer katılımcıların ne düşündükleri beni pek bağlamıyor! Neden? TEMA VAKFI adına temsilci olarak ciddiye alıyorum, hazırlanıyorum DOĞA, ya ve onun doğal varlıklarına yapılan kıyım, hata ve yanlışlara dair ilmi-fenni araştırmaya dayalı sorular soruyorum, bilimsel ve teknik, doyurucu cevap alamadığımda ısrarla “yanlış”ların düzeltilmesini savunuyorum.
Bozüyük – Mekece duble karayolu inşaatı, yatırım olarak çok ciddi bir yatırım. Bu yatırımın, inşaatında-inşaasında ciddi hatalar var, satırlarımız yetmez. 500 Milyon Dolara yakın bir inşaat tutarı ve çok ciddi zemin fiziki sorunlar var. Adeta “UÇAR” gibi inşaat HIZI! Vede bu hızda proje tadilatları bulunmakta. Mühendislik okuyanlar bilir! Başköy – Ayvalık istasyonu arasındaki karayolu inşaatı en zayıf zeminden, KİL – Gre- kumtaşı ve diğer zayıf zemin türevi yapının, doğa oluşumunun içinden geçiyor. Asfalt dökülen kısımlara bakınız, çok sık “Kot” dalgalanmaları var. Bu bariz hatalar gözle görünen. Menfezler yeterli sayıda ve yerinde değil v.b. Ve bu inşaat bitirildi sanıldığında, KATİ kabulü yapanlarla-projede bu güzergahta ısrar edenler yargılanmasalar bile, VİCDANEN rahat olacaklarını hiç sanmıyorum!
Diğer yandan D.S.İ’lerin yatırımlarını sunan Sayın Savaş bey, çok yerinde bir sunumla, projeksiyonla Karayolları müteahhitlerinin KARASU vadisine,, karasu çayına, sorgun deresine nasıl hafriyat döküp “PERİŞAN” hale getirdiklerini kare-kare sundu. Karayolları bölge müdür yardımcısı “TACİZ” mi etmişiz alanlarınızı? Mealinde soru sorduğunda şaşırdım kaldım! Kamuda, hem doğaya taciz, hem alanlarına taciz, inanabiliyormusunuz. İşte koordinasyonsuzluğun bir örneği Sayın Valimiz, bu toptantılara “MÜHENDİSLİK” grubu STK ve meslek kuruluşlarının katılımını sağlayalım.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.