TEMA VAKFI’NIN GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PROJELER
TEMA VAKFININ GERÇEKLEŞTİRDİĞİ PROJELER
Yaşam Bahçesi Projesi
T. C. Milli Eğitim Bakanlığı, okulların kendi içine kapalı ve beton bahçeli öğrenme ortamları olmaları yerine velileri de dahil eden sürekli eğitim merkezleri haline gelmesi ve ayrıca çocukların gelişimi için okul bahçelerinin yeşillendirilmesini hedefleyen ‘Okullar Hayat Olsun Projesi’ni hayata geçirmiştir.
TEMA Vakfı, bu projeyi Türkiye’nin ve çocuklarımızın geleceği için çok önemli bulmakta ve desteklemektedir. Bu doğrultuda İstanbul’da bulunan bir İlkokul için İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte pilot bir proje hazırlamıştır.
Okullar Hayat Olsun projesi kapsamında yer alan okul bahçelerinin yeşillendirilmesi modülüne dayanarak hazırlanan proje ile; Seçilen bir pilot okulda yerel belediye ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa hareket edilecek okul bahçelerinin ekolojik okuryazarlığı destekleyecek biçimde düzenlenmesine yönelik “Yaşam Bahçesi” projesi oluşturulmuştur.
Pilot Projenin amacı; Pilot okul bahçesinin permakültür ilkelerine göre düzenlenmesi ve bu ilkeler çerçevesinde okul-öğretmen-velilere yönelik bir yıllık süreli eğitim programı uygulamaktır. Permakültür, sürdürülebilir insan yerleşimleri kurgulayabilmemizi sağlayan bütünsel bir tasarım bilimidir. Doğaya aykırı olmaktan ziyade onunla birlikte çalışma, uzun süreli düşüncesizce hareket etmekten ziyade uzun süreli özenli gözlem yapma, sistemlerin sadece bir ürününün peşinde koşmaktan ziyade onlara bütün işlevleriyle bakma ve sistemlerin kendi evrimlerinin gerçekleşmesine izin verme felsefesidir.
Permakültürün üç önemli ilkesi bulunur:
• Yeryüzüne Özen Gösterme;bütün yaşam sistemlerinin, canlı cansız bütün varlıkların devamı ve çoğalması.
• İnsanlara Özen Gösterme;insanların gıda, barınak, eğitim, tatmin edici iş ve keyifli insan ilişkilerine sahip olarak sağlıklı bir şekilde varolmaları için gerekli kaynaklara ulaşmalarını sağlama için gerekli koşulları sağlama.
• Tüketime Sınır Getirme;kendi ihtiyaçlarımızı kontrol altına alarak zaman, para veya enerji cinsinden olabilecek bu kaynakları birinci ve ikinci ilkelerin gerçekleştirilmesinde kullanma.
2. TSK İşbirlikleri
Genelkurmayla yapılan işbirliği neticesinde 1998 yılından beri Kara, Hava ve Deniz Kuvvetleri’ne bağlı 1.993 Eğitimci Subay ve Astsubay’a 5 gün süreli “Erozyonla Mücadele” Semineri ve 8 ayrı şehirde 10.075 askeri okul öğrencisi, personeli, er ve erbaşın katıldığı günlük konferanslar düzenlenmiştir.
3.Diyanet İşleri Başkanlığı ile İşbirliği
1999 – 2009 yılları arasında düzenlenen Doğa ve Erozyon Eğitim Kamp’larında yaklaşık 800 din görevlisine bir hafta süreli eğitim verilmiştir. Diyanet İşleri Başkanlığı – TEMA arasında 2010 yılında imzalanan protokol gereğince İstanbul’a bağlı ilçelerde (38 ilçe) görev yapan 2.027 Din görevlisine 1 – 2 saat süreli “Temel Çevre Sorunları” Konferansları düzenlenmiştir. Ayrıca, Bilim Kurulu Üyemiz Prof. Dr. Necmettin Çepel katkıları ile bir Diyanet Eğitim CD’si hazırlanmış ve eğitimlerinde kullanmaları için tüm temsilcilerimizle paylaşılmıştır.
4.İçişleri Bakanlığı ile İşbirliği
Milli Güvenlik Akademisi’nde Konferanslar: Üst düzey bürokrat ve yönetici (Müsteşar, büyükelçi, müsteşar yardımcısı, vali, genel müdür, vali yardımcısı, genel müdür yardımcısı, kaymakam, daire başkanı ve bölge müdürü) ile üst düzey askeri personelin katıldığı sempozyumlara TEMA olarak katılım gösterilmekte ve ülkemizin başta erozyon olmak üzere toprak sorunları hakkında bilgilendirme yapılmaktadır.
5.Üniversitelerle İşbirliği
Üniversite öğrencilerine “Topluma Hizmet Uygulamaları” Dersi kapsamında Vakıf çalışmalarına katılma ve eğitim faaliyetlerinden yararlanma olanağı sunulmaktadır. Projelerin devamını sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.
KAYNAK: TEMA VAKFI
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.